.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

ΚΑΙ ΟΜΩΣ! Ο Αργάγγελος Μιχαήλ ήταν «παραβάτης»;;;

Πολλά ονόματα εορτάζουν σήμερα εκ των οποίων το «ΣΤΑΜΑΤΗΣ» και τούτο διότι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ με την αποτελεσματική παρέμβασή του ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ την πτώση στο σκοτάδι και κατρακύλα πολλών εκ των Αρχαγγελικών δυνάμεων βοώντας το γνωστό : 
«Στώμεν καλώς,…»


Και όμως μέσα στην σωτήριο παρέμβασή του ενέργησε εντούτοις «παραβατικά» και κατά εκτροπή του Αγγελικού του αξιώματος και ρόλου, αφού έφθασε σε σημείο να ελέγξει, να διορθώσει και να νουθετήσει τις θεσμικά ανώτερες από αυτού Αγγελικές ιεραρχίες και τάξεις.
Είναι λοιπόν δυνατόν ο κατώτερος σε βαθμό και τάξη να διορθώνει τον ανώτερο; 
Είναι πρέπον ο λοχαγός να ελέγχει τον Στρατηγό;

Όλα αυτά τα βεβαιώνει και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο Συναξαριστή του(1) :

Οι εκπεσόντες Άγγελοι, δεν έπεσον από ένα μόνον τάγμα, αλλά από πολλά και ανώτερα του τάγματος των Aρχαγγέλων, οποίαι είναι αι Aρχαί και αι Eξουσίαι… 
Τούτου χάριν ο Aρχάγγελος Mιχαήλ σταθείς εν τη οικεία τάξει του αγαθού, εμύησε τας ανωτέρω Aρχάς και Eξουσίας να μένουν εν τη τάξει του αγαθού καθ’ ην εκτίσθησαν.

Tι λοιπόν άτακτον, ή άτοπον ακολουθεί, ανίσως ο κατώτερος Mιχαήλ και μείνας εν τω αγαθώ, βλέπων τας ανωτέρω Aρχάς και Eξουσίας να εκπίπτουν του αγαθού, εμύησεν αυτάς και εδίδαξε να μένουν εν τω αγαθώ; Bέβαια ουδέν.
Kαι εν τη καθ’ ημάς γαρ ιεραρχία, του Iερέως και Iεράρχου ατακτούντων και κακώς φρονούντων,(αιρετιζόντων) και Διάκονος και Mοναχός ευτακτούντες και ορθώς φρονούντες, δύνανται νουθετήσαι και ευτακτήσαι αυτούς, καθώς τα παραδείγματά εισι πάμπολλα.

Δηλαδή και συμπερασματικά όταν πρόκειται περί της ορθής πίστεως ο λόγος, τότε δύναται και ένας απλός Κληρικός ή Μοναχός ή ένα μικρό παιδάκι να ελέγξει και επαναφέρει ακόμα και ένα Οικουμενικό Πατριάρχη.

Επίσης γράφει ο Άγιος Νικόδημος :

Αι ανωτέρω Aρχαί και Eξουσίαι αντιστρέψασαι την τάξιν, αντί να μυήσουν και να φωτίσουν τα κατώτερα τάγματα εις το αγαθόν, εμύησαν αυτά εις το κακόν και εσκότισαν.

Και σήμερα λοιπόν βλέπουμε να συμβαίνουν παρόμοια στην Εκκλησία μας όπου αντί κάποιοι από τους ανώτερους Κληρικούς, Επισκόπους και Πατριάρχες να διδάσκουν και μυήσουν τον λαό Του Θεού στην ορθή πίστη,
αντιστρέφοντας την τάξιν, διδάσκουν και προτρέπουν στην αίρεση και στο σκοτάδι της πλάνης.



Στώμεν λοιπόν καλώς,
Στώμεν μετα φόβου! 

-ammoulianos-

(1)Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´.8η Νοεμβρίου- Εκδόσεις Δόμος, 2005)