.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Προσευχή από τον προσωπικό ημερολόγιο του πατέρα Ιωάννη (Krestyankin)



Κύριε και Θεέ μου!

Αλίμονο για μένα γίνε το όργανο της ειρήνης σου !

Να αγαπώ όταν υπάρχει μίσος.

Να συγχωρώ, όπου με προσβάλλουν.

Να συνδέω, όπου υπάρχει μια διαμάχη.

Να μιλήσω την αλήθεια, όπου επικρατεί ψέμα.

Θέλω να οικοδομήσω μια πίστη όπου υπάρχει αμφιβολία.

Να εγείρω ελπίδα, όπου βλέπω απελπισμένες ταλαιπωρίες.

Να φέρνω φως στο σκοτάδι.

Να ενθουσιάζω, όπου ζει η θλίψη.

Κύριε, Θεέ μου, βοήθησε με.!

Όχι για να με παρηγορούν, αλλά να παρηγορώ.

Όχι να με καταλαβαίνουν, αλλά να καταλαβαίνω τους άλλους.

Να μην με αγαπάνε μόνο, αλλά να αγαπώ τους άλλους.

Για όποιον δίνει - να λαμβάνει.

Όποιος ξέχασε τον εαυτό του – να τον βρίσκει.

Εκείνοι που συγχωρούν να συγχωρεθούν.

Όποιος πεθάνει, να ξυπνάει στην αιώνια ζωή.

Αμήν.

Κύριε, συγχώρεσε με και τους συγγενείς μου.

Κύριε, συγχώρεσε τις αμαρτίες μας από τους παππούδες, γονείς, τέκνα, και τις δικές μου από την νεότητα μου ως αυτήν την ημέρα. Και αφαιρέστε την τιμωρία ή την αμαρτία μου σε μένα και σε όσους γνωρίζω..

Κύριε!. Κάνε ότι μου είναι χρήσιμο για την ψυχή μου, γιατί δεν ξέρω τι είναι χρήσιμο για μένα. Εσύ έχεις κάνει πόλεμο με τους εχθρούς μου, και είσαι σε θέση να δεις όλες κακία και όλα τα κόλπα τους.